Városlista
2025. április 25, péntek - Márk

Hírek

2017. Május 11. 07:40, csütörtök | Sport

Siklósi István és a Dragracing

Siklósi István és a Dragracing

Rövid interjú Siklósi István Dragversenyzővel a május 13-14-én Kiskunlacházán megrendezendő dragracing.hu autós-motoros gyorsulási verseny előtt.

Kedves István, hétvégén „nyeregbe” pattansz és harcba szállsz az idő és a sporttársak ellen.

Előtte mesélnél a „Dragos” pályafutásodról?

A DRAGRIDERS Racing Team-et 2006-ban alapítottam Zsédely Máté barátommal. Kezdetben egy Hayabusa, és a Vasszöcske néven ismertté vált autó alkotta a haderőt. Egymást segítve fejlesztettük mindkét járművet saját ötletekkel, és sok elszántsággal.

Sok szerelgetés és küzdelem árán kb 35-40 kupát gyűjtöttem be vele, és rengeteg élményt, és tapasztalatot szereztem.

Egy idő után az autóm már kezdett veszélyessé válni, és abbahagytam vele a versenyzést. Ekkor már 6 motoros versenyzőnk volt, az ő támogatásuk volt a fő célom.

Később azért újra autóba pattantál?

Igen. Újabb autót szerettem volna építeni, de be kellett látnom, hogy ehhez (is) csak USA-ban értenek, és vettem egy Dragstert motor nélkül. Fejben minden összeállt: az AUDI gyárban dolgozok mérnökként (immár 20 éve). Jól ismerem a technikát, tudom, hogy hogyan lehet kihozni a maximumot ezekből a motorokból. Ezt a tudást kiaknázandó vettem egy RS6-ból származó V10-es biturbó motort.

Az építéssel nagyon lassan haladtam egyéb elfoglaltságaim miatt, és tudtam, hogy a feladat túl mutat az én programozási tudásomon. Sok ígérgetés, és átverés után (ezt most hagyjuk), 2015-ben összehozott a sors Kis Sándorral. Felgyorsultak az események. Sanyi néhány átalakítás, és három napi programozás után életre keltette a motort. 2016-ban „titkos” tesztelések alatt hangoltuk a motort, és igyekeztem összeszokni az autóval. Ezután csak egy célom volt: 10 sec alatti idővel kezdeni. Tavaly gyári állapotú motorral az első futam 9,6. Folyamatos optimalizálásokkal Kunmadarason 8,4, Kiskunlacházán 8,2 sec lett a legjobb időm, 240-250 közötti célvonali sebességekkel.

Ebben az évben, lesz fejlesztés az autón?

Az idei évre nagyon komoly átalakításokat hajtottunk végre. Az új váltó 1800HP-ig terhelhető, a motor 1000-1600HP között állítható, és már nagyon távol van a gyári állapottól.

Milyen gyors is a jelenlegi vasad?

Az autónak jelenleg 7sec-re képesnek kell lennie, ezt megpróbálom a május 13-14-i versenyen, Kiskunlacházán megközelíteni.
Szurkoljunk közösen Siklósi Istvánnak a május 13-14-én kiskunlacházán megrendezésre kerülő dragracing.hu autós-motoros gyorsulási versenyen!

Fotók: Siklósi István archívumából valók.

- Hajósi Miklós -

Címkék: drag

Ezek érdekelhetnek még

2025. Április 25. 18:45, péntek | Sport

Dobogós évkezdés a Red Bull Ringen!

Végre elindult az idei szezon is, erős év elé néznek a Kermor Motorsport versenyzői. Histo Cup szezonnyitó verseny 2025.

2025. Április 25. 18:39, péntek | Sport

Beni és Ákos a Slovak Karting Centerben

A CEE második fordulóján Vida Beni és Madaras Ákos képviselte a Kermor Motorsportot.

2025. Április 24. 07:39, csütörtök | Sport

Férfi kézilabda BL - A Veszprém döntetlent játszott a negyeddöntő első meccsén

A Veszprém 26-26-os döntetlent játszott a német SC Magdeburg otthonában a férfi kézilabda Bajnokok Ligája negyeddöntőjének szerdai, első mérkőzésén.

2025. Április 24. 07:37, csütörtök | Sport

MOL Magyar Kupa - Az örökrangadó megnyerésével ismét az FTC lesz a Paks döntős ellenfele

A Ferencváros hátrányból fordítva 3-1-re legyőzte a vendég MTK Budapestet a labdarúgó MOL Magyar Kupa szerdai elődöntőjében, így ismét a zöld-fehérek lesznek a címvédő Paks ellenfelei a fináléban.